بهترین سنگ های کف

بهترین سنگ های کف
1402/06/02 - 12:24

با توجه به نیازها و شرایط مختلف، سنگ‌های مختلفی برای کف‌پوش مناسب هستند. سنگ یاب در ادامه این مقاله برخی از بهترین سنگ‌های کف را بر اساس ویژگی‌های آنها برای شما معرفی خواهد کرد:


سنگ کف مرمریت

سنگ مرمریت یکی از پرطرفدارترین کف پوش ها می باشد. مرمریت ها از نوع سنگ های رسوبی دگرگونی هستند که کشور ایران دارای منابع سرشاری از انواع مرمریت است که به لحاظ ساختار و کانی های موجود در سنگ کاربرد های گوناگونی دارند. سنگ های مرمریت بدلیل خواص شیمیایی و مکانیکی مناسب فضاهایی است که در معرض سرما و گرمای شدید و رطوبت و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید نیستند. و یکی از پرکاربرد ترین مکان ها برای مرمریت ها کف پوش اماکن مسقف و خشک می باشد. سنگ های مرمریت دهبید ، هرسین ، خوی ، آباده ، پرشین سیلک و … از انواع سنگ های مرمریت هستند که می توان در سنگ فرش ساختمان استفاده نمود.


سنگ کف مرمر

سنگ مرمر یکی دیگر از سنگ‌های لوکس و لاکچری است که بدلیل ساختار فیزیکی و شیمیایی خوبی که دارد محبوبیت زیادی بین معماران و سازندگان دارد. سنگ مرمر دارای شفافیت و براقیت زیاد و جذب آب پایینی می باشد. این سنگ لوکس و زیبا بدلیل قیمت بالایی که دارد بیشتر در ساختمان ها و تالار های لوکس و مجلل استفاده می شود. کشور ایران دارای منابع متنوعی از سنگ مرمر است. 


سنگ کف گرانیت

سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی و از نوع آذرین است که جز مقاوم ترین سنگ های طبیعی محسوب میشود. جذب آب پایین، مقاومت فشاری بالا، خش پذیری کم از ویژگی های بارز سنگ های گرانیت است. سنگ گرانیت بهترین انتخاب برای سنگ کف واحدهای تجاری، اداری، آموزشی و کف پوش پارکینگ می باشد. از انواع سنگ های گرانیت می توان به گرانیت نهبندان ، گرانیت خرمدره ، گرانیت مشکی و سفید نطنز ، گرانیت زاهدان ، گرانیت بیرجند و … اشاره نمود. 


سنگ کف تراورتن

سنگ تراورتن یک سنگ طبیعی با منشأ رسوبی است که در رنگ های مختلف یافت می‌شود. این سنگ بدلیل بافت متخلخل و تراکم پایین مناسب سنگ کف داخلی نیست و صرفا سنگ های تراورتن با ضخامت های سه الی چهار سانت برای سنگ کف محوطه و پیاده روها مناسب می باشد.


سنگ کف چینی

سنگ چینی یا کریستال جز خانواده سنگ های ماربل یا همان مرمریت ها هستند که یک سنگ رسوبی دگرگونی متبلور شده می باشد. سنگ های چینی بدلیل جذب آب پایین، مقاومت فشاری بالا و ساب پذیری عالی یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ کف واحدهای مسکونی ، تجاری، اداری ، بهداشتی و مشاعات می باشد و یکی از گزینه پرطرفدار برای کفپوش است. این سنگ اغلب در رنگ های روشن و خاکستری با رگه های طوسی، زرد و مشکی می باشد. انواع سنگ چینی مناسب سنگ کف می‌توان به سنگ چینی الیگودرز ، چینی ازنا ، چینی نیریز، چینی لایبید و … اشاره کرد.  


لطفاً توجه داشته باشید که انتخاب سنگ کفپوش بستگی به محل استفاده، سلیقه شما و نیازهای خاص شما دارد. قبل از انتخاب، بهتر است با مراجعه به سایت سنگ یاب: توضیحات، آنالیز و کاربرد سنگ ها را مطالعه و مقایسه نمایید تا بهترین گزینه رابرای سنگ کف واحد خود انتخاب نمایید.

مقالات دیگر

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید