چینی پرشین اسکاتو

بررسی سنگ چینی پرشین اسکاتو (Persian Scato Crystalline Marble)

سنگ چینی پرشین اسکاتو را برای ساختمان مورد نظرتان انتخاب کرده اید؟ حتما قبل از قطعی شدن خرید، چند نکته را در نظر بگیرید. ما در سنگ یاب نکات مهم در خرید سنگ چینی پرشین اسکاتو را با شما مرور می کنیم. پس اگر سنگ چینی پرشین اسکاتو، از نامزدهای انتخاب برای فضای دکوراسیون و طراحی ساختمان شماست به هیچ وجه این مطلب را از دست ندهید.


چند نمونه کاربرد اسلب سنگ چینی پرشین اسکاتو دکوراسیون مجموعه های لوکس و مدرن همچون سالن های زیبایی، سالن های کنفرانس،محیط های اداری، کافه ها و ساختمان های مسکونی می باشد. بعلاوه در دیزاین نمای خارجی، برج های اداری مدرن و خانه های ویلایی به کثرت استفاده می شود.


استفاده از این سنگ به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا، باعث ایجاد محیطی شیک و مدرن می شود، احساس آرامش و راحتی را نیز از دیگر مزایای یکارگیری این سنگ زیباست. خاستگاه این سنگ پرکاربرد استان لرستان است.


نکاتی که باید هنگام خرید سنگ چینی پرشین اسکاتو به آن توجه نمود :

1.سورت بندی سنگ با دقت انجام شده باشد.


2.سنگ باید دارای قد و پای مناسب باشد.


3.ضخامت سنگ جهت اسکوپ نمودن مناسب باشد.


4.از پرکننده های مناسب روی سطح سنگ استفاده شده باشد.


5.حتما کنترل نمایید که متراژ مورد نظرتان موجود باشد.


6.بسیار مهم است که ابعاد سنگ گونیا و تراز باشد.


7.ساب سنگ دارای کیفیت عالی و بی نقص باشد.


موارد مصرف سنگ چینی پرشین اسکاتو:

1.کف سالن های پذیرایی

2.کف لابی و مشاعات

3.کانتر ، جزیره ، صفحه کابینت

4.استفاده در نمای داخلی ساختمان

5.حاشیه درب آسانسور در طبقات 

6.کف و دیوارهای سرویس بهداشتی و همچنین آشپزخانه


موارد منع مصرف سنگ چینی پرشین اسکاتو:

1.سنگ فرش اماکنی با تردد زیاد.


2.مکان هایی که در آن امکان استفاده و تماس با مواد شیمیایی قوی وجود دارد.


3.به کارگیری در مکان هایی که ممکن است سنگ در معرض رطوبت و سرمای شدید باشد.


مشخصات سنگ چینی پرشین اسکاتو:

سنگ چینی پرشین اسکاتو دارای زمینه سفید است که در آن خطوط طوسی و مشکی زیبایی به چشم می خورد که باعث می شود شباهت زیادی به سنگ چینی اربسکاتو ایتالیا پیدا می‌کند. در واقع می توان گفت که سنگ چینی پرشین اسکاتو یکی از سورت های سنگ چینی الیگودرز است با رنگ زمینه ی سفید و رگه های خاکستری و مشکی رنگ روی سطح آن.


سنگ چینی پرشین اسکاتو یکی از انواع سنگ‌های چینی است که با زمینه سفید زیبا که دو خصوصیت را همزمان دارد یکی الگوهای منحصر به فرد روی آن و دیگری جذابیت و استحکام بالا. این سنگ با مشخصات ذکر شده در حوزه طراحی داخلی و معماری ارزش بسیاری دارد که منجر به منحصر به فرد شدن خروجی کار میشود.


سه مورد از مهم ترین و بارز ترین ویژگی های سنگ چینی پرشین اسکاتو که می توان نام برد، جذب ناچیز آب، تراکم بالا و ساب پذیری بسیار عالی آن می باشد. همچنین از دیگر دلایل استقبال مهندسین طراح حرفه ایی از این سنگ در پروژه های لوکس و مجلل قابلیت ایجاد ورق های بوک مچ و فورمچ است که زیبایی خیره کننده ای بوجود می آورد. 


اقبال بالای سنگ چینی پرشین اسکاتو در صنایع معماری و دکوراسیون داخلی به علت زیبایی ظاهری و استحکام بالای آن است. عموماً این سنگ برای ساخت نماهای اصلی داخلی، کف ‌پوش‌ها، دیوارها، پله‌ها استفاده زیادی دارد.


سنگ های مشابه سنگ چینی پرشین اسکاتو:

برای سنگ های مشابه این سنگ می توان به سنگ های چینی سیلور استریم، چینی ازنا، چینی قروه و چینی سفید الیگودرز اشاره کرد که البته این سنگ ها فقط شبیه به سنگ چینی پرشین اسکاتو هستند و باید توجه داشته باشید که هر سنگ دارای ویژگی و مشخصات منحصر به فردیست. این چند نمونه سنگ چینی نه تنها از نظر ظاهری و رنگ بلکه از نظر آنالیز هم مشابه سنگ چینی پرشین اسکاتو می باشند که احتمالا ممکن است در موارد خاص با تفاوت هایی روبرو شوید که به شما مخاطب عزیز توصیه می کنیم برای اطلاعات دقیق تر با سایت سنگ یاب در ارتباط باشید.



نکات مهم در هنگام نصب سنگ چینی پرشین اسکاتو

  • این سنگ برای استفاده در نما حتما باید اسکوپ شود.


  • اگر سنگهای شما دارای قد و پای بلند است باید آن راحداقل در دو نقطه یا بیشتر بصورت مجزا از هم اسکوپ کنید.


  • انتخاب محل نصب این سنگ باید به گونه ایی باشد که در تابستان در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد.


  • موقع نصب باید خاک و پودر سنگ ناشی از برشکاری و آلودگی های محیط کارگاهی از روی سنگها کاملا پاک شود.


  • بهترین ملات برای نصب این سنگ ماسه نوع شسته و بدون خاک رس میباشد.


  • برای تهیه ملات جهت نصب این سنگ هرگز نباید از آب شور یا آب فاضلاب استفاده شود.


  • در تهیه ملات باید درصد مناسبی از ماسه و سیمان مخلوط شود.


  • به منظور پیشگیری از جدا شدن سنگ از سطح نما در پشت آن گچ استفاده نشود.


  • در صورت استفاده از چسب ۱۲۳ قبل از اینکه سطح آغشته به اسپری شود آن را با دستمال مرطوب یا ماده‌ی حلال تمیز کنید.


  • جهت بالا بردن استحکام و جلوگیری از افتادن سنگ حتی الامکان فضای ملات خور پشت سنگ از لاشه و غیره استفاده نشود.


  • ملات خشک و نسبتا سفت در نما برای این سنگ مناسب نمی باشد.


  • بهتر است جهت جلوگیری از یخ زدن ملات در هنگام نصب اجرای نما موقتا متوقف شود. 


  • جدا و اسکوپ کردن سنگهای توری دار (در پشت سنگ توری چسبانده شده) در حین اجرای نما الزامی است.


  • به پاک کردن ملات های روی کار در حین نصب بلافاصله پس از اتمام کار دقت کنید.


  • از اسکوپ های گالوانیزه و استاندارد و به روش های به صورت اصولی استفاده شود.


  • آهن کشی های پشت نما را حتما ضد زنگ بزنید تا از زنگ زدگی آنها جلوگیری شود.


  • برای اشکال بزرگ و سنگهای سنگین، حجم سازی و برجسته کاری باید با رعایت اصول و محاسبات دقیق انجام شود و بدون استفاده از میلگرد و رابیتس اجرا گردد.


نکات مهم تخلیه و نگهداری سنگ چینی پرشین اسکاتو

1.بهتر است قبل از خرید سنگ چینی پرشین اسکاتو و ارسال آن به محل پروژه، در کارگاه مکان مناسبی را برای تخلیه و انبار آن در نظر بگیرید که در فرآیند ساخت و ساز، سنگ‌ها کمترین جا به جایی و آسیب را داشته باشند.


2.در صورت وجود فاصله زمانی طولانی از زمان تخلیه تا اجرای سنگ در پروژه بهتر است مکان سرپوشیده‌ایی عاری از هرگونه مواد و مصالح ساختمانی مانند سیمان، گچ و احتمال یخ زدگی برای نگهداری سنگ ها در نظر گرفته شود و یا در صورت عدم امکان این امر حتما روی سنگ‌ها با نایلون یا چادر پوشانده شود.


3.خواباندن سنگ ها بر روی هم اکیدا ممنوع است و بهتر است سنگ‌ها بر روی یکی از لبه‌ها حداکثر با شیب ۲۰ درجه به دیوار تکیه داده شوند.


4.باید همیشه سمت ساب خورده سنگ‌ها روی هم قرار بگیرد تا در اثر مجاورت سطوح ساب خورده با سطوح ساب نخورده سطوح ساب خورده دچار آسیب نگردد.


5.هنگام استفاده از جرثقیل از بلند کردن و پایین گذاشتن پالت ها با سیم جداً اجتناب کرده و حتما با استفاده از شاخک‌ و یا تسمه اقدام به بارگیری و تخلیه پالت کنید.


6.با توجه به اینکه سنگ‌ شما به صورت صحیح و سالم بارگیری و تحویل راننده می‌شود. اگر سنگ آسیبی ببیند مسئولیتی بر عهده فروشنده و راننده نیست و باید از طریق شرکت بیمه اقدام نمایید.


قیمت سنگ چینی پرشین اسکاتو:

قیمت سنگ چینی پرشین اسکاتو به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن عبارت است از:

1.درجه بندی و رنگ زمینه سنگ چینی پرشین اسکاتو

2.قد و پا و ضخامت سنگ

3.سورت بندی دقیق و یکنواخت

4.ابعاد دقیق و یکنواخت سنگ

5.کیفیت فرآوری سنگ


نکات مهم در حفظ و نگهداری سنگ چینی پرشین اسکاتو

1.شستشوی نمای ساختمان به صورت اصولی و توسط یک تیم حرفه ایی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در امر نگهداری از سنگ های ساختمانی است.


2.زیبایی و دوام نمای ساختمان نتیجه رعایت اصول صحیح این امر مهم است. برای داشتن نتایج بهینه در شستشوی نما با این مشخصات باید از روش‌های حرفه‌ای استفاده کرد. در زیر به برخی از روش‌های شستشوی این سنگ جهت استفاده در نمای ساختمان می‌پردازیم که در ادامه به توضیح هر یک نیز پرداخته‌ایم.


3.شستشو نمای ساختمان با دستگاه واترجت یکی از مرسوم‌ ترین و متداول‌ ترین روش‌ها است. این دستگاه جزو دستگاه‌های صنعتی محسوب می‌شود که برای شستشوی نمای ساختمان‌ها مخصوصا سنگ های چینی مورد استفاده قرار میگیرد. که برای داشتن نتایج درخشان شما باید محل یا محدوده‌ای از نمای ساختمان را که آلوده شده است هدف قرار دهید تا نما را تمیز کند.

در صورت هر گونه آسیبی به سنگ تان جهت جلوگیری از افزایش خرابی پیش از استفاده از هرگونه مواد یا انجام هر گونه اقدامی حتما با کارشناسان مجموعه سنگ یاب مشورت کنید.


اگر می خواهید از قیمت سنگ چینی پرشین اسکاتو مطلع شوید؛ کلید زرد رنگ زیر را کلیک کنید و در فرم، مشخصات سنگ در سایت سنگ یاب را تکمیل نمایید تا درخواست شما برای تولیدکنندگان آن ارسال گردد و در صورت درخواست مشاهده لیست تولید کنندگان سنگ چینی پرشین اسکاتو فرم آبی رنگ زیر را کلیک نمایید تا لیست تولید کنندگان آن را مشاهده نمایید.


جهت مشاهده و در اختیار داشتن آنالیز سنگ چینی پرشین اسکاتو به جدول آنالیز زیر مراجعه نمایید.


نام تجاری سنگ: چینی پرشین اسکاتو

معدن سنگ: استان لرستان، شهرستان الیگودرز

رنگ زمینه: زمینه سفید و خطوط طوسی و مشکی

نام کانی های اصلی : کلسیت

تنوع سورت: 12 سورت


چینی سفید - سنگ پرشین اسکاتو - سنگ اسکاتو - چینی سفید پرشین اسکاتو - سنگ کف - سنگ پله پرشین اسکاتو - فرشی پرشین اسکاتو - سنگ راه پله - سنگ راه رو - سنگ کریستال پرشین اسکاتو - اسلب پرشین اسکاتو - بوکمچ پرشین اسکاتو - فورمچ پرشین اسکاتو - قیمت پرشین اسکاتو - قیمت سنگ اسکاتو - بوک مچ پرشین اسکاتو

تولیدکنندگان شاخص چینی پرشین اسکاتو

آنالیز چینی پرشین اسکاتو

تخلخلوزنمقاومت سایشیمقاومت فشاریجذب آب
حداقل میزان مطلوبpetty2.52.55000.3
حداکثر میزان مطلوب2.52.8615001.5
چینی پرشین اسکاتو0.042.714.19300.08
stone