مرمریت دهبید شایان

بررسی سنگ مرمریت دهبید شایان (Shayan Dehbid Marble)

سنگ مرمریت دهیبید شایان را برای ساختمان مورد نظرتان انتخاب کرده اید؟ لازم است قبل از اقدام به خرید، نکات متعددی را در نظر داشته باشید. ما در سنگ یاب نکات مهم در خرید سنگ مرمریت دهبید شایان را برای شما بازگو می کنیم پس اگر قصد خرید سنگ نمای داخلی و سنگ فرش مسکونی، تجاری مناسب با فضای دکوراسیون و طراحی ساختمان تان را دارید این مطلب را از دست ندهید.


سنگ مرمریت دهبید شایان یک نوع سنگ رسوبی است. نام این سنگ از مکانی که این سنگ از آن استخراج می شود گرفته شده است. این سنگ، با رنگ کرم و بسیار روشن و الگوی زیبا، جزء محبوب ترین سنگ‌ها در نظر معماران و سازندگان مطرح است.


سنگ مرمریت دهبید شایان، با نام تجاری سنگ مرمریت کرم مارفیل، در بازار جهانی شناخته شده است. به دلیل ویژگی‌های فیزیکی بسیار عالی و رنگ زیبا، سنگ مرمریت دهبید شایان به عنوان یکی از سنگ‌های لوکس شناخته می‌شود. سنگ مرمریت دهبید شایان را میتوان در نمای داخلی ساختمان و سنگ فرش مسکونی، تجاری استفاده نمود. 


نکاتی که باید هنگام خرید سنگ مرمریت دهبید شایان به آن توجه نمود :

1.یکسان بودن سورت سنگ اهمیت دارد.

2.از مواد پرکننده با کیفیت استفاده شده باشد.

3.از سلامت سنگ مطمئن شویم باید فاقد ترک و پوسیدگی باشد.

4.ضخامت در تمام سطوح سنگ یکسان باشد.

5.تراز بودن ابعاد سنگ بسیار مهم است.

6.کیفیت ساب سنگ را بررسی کنید.

7.سطح سنگ باید فاقد اپوکسی باشد.


موارد مصرف سنگ مرمریت دهبید شایان:

1. استفاده جهت نمای داخلی

2. استفاده برای سنگ پله ها

3. استفاده جهت کانتر آشپزخانه

4. استفاده بعنوان سنگ کف واحد های مسکونی، اداری و تجاری

5. سرویس بهداشتی


موارد منع مصرف سنگ مرمریت دهبید شایان:

1. سنگ مرمریت دهبید شایان نباید در مکان هایی که در معرض نورخورشید است به کار رود.

2. سنگ فرش اماکنی که وسایل سنگین تردد دارند

3. سنگ فرش اماکنی که در معرض آلودگی شدید هستند

4. سنگ نمای بیرونی که در معرض نور خورشید و سرما و گرمای شدید هستند


مشخصات سنگ مرمریت دهبید شایان:

سنگ مرمریت دهبید شایان، از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع سنگ‌های مرمریت کرم در بازار ایران و جهان به شمار می‌رود. این سنگ در زمره مرمریت های کرم، دارای بیشترین استقبال و مقبولیت است.


از مهمترین ویژگی این سنگ، براقیت و شفافیت بالای آن می باشد که موجب شده این سنگ از جمله مرمریت های لوکس در بازار ایران و جهان شناخته شود. سنگ دهبید شایان، علاوه بر زیبایی خاص خود، از ویژگی‌هایی چون جذب آب بسیار پایین، ساب‌پذیری فوق‌العاده، مقاومت در برابر خش و سایش، تخلخل کم، مقاومت فشاری مناسب و ثبات رنگ برخوردار است. با سطح براق و صیقلی خود و طرح یکنواخت، سنگ مرمریت دهبید شایان یک گزینه بسیار مناسب برای پوشش کف فضای داخلی است.


سنگ مرمریت دهبید شایان مناسب برای استفاده در سنگفرش واحد‌های مسکونی و همچنین سنگفرش فضای لابی و راهروهاست. علاوه بر آن، ابعاد طولی این سنگ، می‌توان برای دیوارپوش استفاده کرد. این ویژگی‌ها سبب می‌شود که سنگ مرمریت دهبید شایان یک سنگ مناسب و چند منظوره برای تزئین فضاهای داخلی باشد. همچنین ضخامت های بالاتر این سنگ به عنوان سنگ پله کاربرد دارد.


سنگ های مشابه سنگ مرمریت دهبید شایان:

مرمریت دهبید قمصری، مرمریت دهبید فارسیان، مرمریت مرمران، مرمریت دهبید کوه سفید، مرمریت دهبید مروارید، مرمریت دهبید زارع، مرمریت دهبید چاه مرغی، مرمریت دهبید حسن آباد، مرمریت دهبید سروحی، مرمریت دهبید آرین، مرمریت دهبید ارکیده، مرمریت دهبید اقبالی، مرمریت دهبید ثمین، مرمریت امپریال، مرمریت دهبید احرار، مرمریت دهبید انگورک، مرمریت دهبید پارامونت، این سنگ ها چند نمونه مشابه سنگ مرمریت دهبید شایان است اما با توجه به تنوع و گستردگی بازار سنگ، ممکن است گزینه های دیگری نیز وجود داشته باشد. برای اطلاعات دقیق تر توصیه میکنیم با سایت سنگ یاب در ارتباط باشد.


در هنگام نصب سنگ مرمریت دهبید شایان، توجه به نکات زیر بسیار مهم است:

  • زیرسازی استاندارد: اطمینان حاصل کنید که زیرسازی مناسب و با استانداردهای لازم برای نصب سنگ را فراهم کرده‌اید. زیرسازی نامناسب می‌تواند باعث ناهمواری سطح و شکستگی سنگ فرش در آینده شود.


  • شستشوی سطح سنگ: پس از ریختن دوغاب، سطح سنگ را قبل از خشک شدن به سرعت با آب شرب شستشو دهید تا از روی آن پاک شود.


  • بررسی سنگ‌های توری دار: سنگ‌های توری دار (سنگ‌هایی که در پشت آن‌ها توری چسبانده شده است) را بررسی کنید و در صورت لزوم توری پشت سنگ را جدا کنید.


  • استفاده از آب شیرین: در تهیه ملات از آب شور یا آب فاضلاب استفاده نکنید. بهتر است از آب شیرین و کیفیت مناسب استفاده کنید.


  • زمان نصب: سنگ را در زمانی نصب کنید که هوا یخبندان نباشد. دمای پایین و یخبندان می‌تواند تأثیر منفی بر فرآیند نصب داشته باشد.


  • اختلاط صحیح ماسه و سیمان: در تهیه ملات از نسبت مناسب ماسه و سیمان استفاده کنید و آن‌ها را به‌طور صحیح باهم مخلوط کنید.


  • عدم وجود گچ در پشت سنگ: برای جلوگیری از جدا شدن سنگ از ملات، باید مطمئن شوید که پشت سنگ گچ ندارد.


  • تمیز کردن سطح آغشته به اسپری: در صورت استفاده از چسب ۱۲۳، سطح آغشته به اسپری را با دستمال مرطوب یا ماده حلال تمیز کنید.

توجه به این نکات در هنگام نصب سنگ مرمریت دهبید شایان، به دوام و زیبایی طولانی‌مدت سطح سنگ کمک خواهد کرد.


در هنگام تخلیه و نگهداری سنگ قبل از نصب، نکات زیر را در نظر بگیرید:

1.انتخاب مکان مناسب: قبل از خرید سنگ، مکانی را برای نگهداری سنگ‌ها در نظر بگیرید که در طول فرایند ساخت و ساز، سنگ‌ها کمترین جابجایی و آسیب را ببینند.


2.محیط نگهداری: اگر قصد نگهداری سنگ‌ها برای مدت طولانی را دارید، بهتر است یک مکان سرپوشیده و خالی از هرگونه مواد و مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ برای این منظور در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید سنگ‌ها را با استفاده از نایلون یا چادر پوشانید.


3.خواباندن سنگ‌ها: جلوی خواباندن سنگ‌ها روی هم را بگیرید و بهتر است سنگ‌ها را بر روی یکی از لبه‌ها با شیب حداکثر 20 درجه به دیوار قرار دهید.


4.ساب خوردگی سنگ‌ها: همیشه سمت ساب خورده سنگ‌ها را روی هم قرار دهید تا سطوح ساب خورده دچار آسیب نشوند.


5.تخلیه با استفاده از جرثقیل یا لیفتراک: برای تخلیه و نگهداری اسلب و شمش از جرثقیل یا لیفتراک استفاده کنید و پس از تخلیه، آن‌ها را با استفاده از خرک‌ها یا پالت‌های مناسب در مکان نگهداری قرار دهید.


6.استفاده از شاخک یا تسمه: هنگام استفاده از جرثقیل، از بلند کردن پالت با سیم اجتناب کنید و به جای آن از شاخک یا تسمه استفاده کنید.


7.بیمه: در نظر داشته باشید که سنگ‌ها به صورت صحیح و سالم بارگیری و تحویل می‌شوند. در صورت شکسته شدن سنگ‌ها در حین حمل و نقل یا تخلیه، مسئولیت فروشنده نبوده و باید از طریق شرکت بیمه خود اقدام کنید.


نگهداری صحیح از سنگ‌های مرمریت دهبید شایان با روش‌های زیر انجام شود:

1.تمیز کردن سنگ: در ابتدا، با استفاده از یک جاروی نرم، گرد و غبار موجود روی سنگ را تمیز کنید.


2.استفاده از محلول شوینده: در یک سطل، مقداری شوینده سنگ و سرامیک را با آب سرد مخلوط کنید تا محلول کف کننده تهیه شود. سپس با استفاده از این محلول، سنگ‌ها را تمیز کنید. می‌توانید از یک طی یا دستمال نرم برای تمیز کردن استفاده کنید.

3.خشک کردن سنگ: پس از شستشو، با استفاده از طی یا دستمال، باقیمانده شوینده روی سنگ را خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ شوینده‌ای روی سنگ باقی نمانده است. در نهایت، با یک دستمال نرم، سنگ را به آرامی خشک کنید.

4.استفاده از آب سرد: حتماً از آب سرد برای تمیز کردن سنگ استفاده کنید. آب داغ و دمای بالا ممکن است باعث از بین رفتن اثر آنزیم‌های موجود در شوینده‌ها شود. بنابراین، بهتر است از آب سرد استفاده کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید سنگ‌های مرمریت دهبید شایان را به خوبی تمیز کرده و از زیبایی و دوام آنها لذت ببرید. اما اگر به هر دلیلی سنگ شما آسیب دید با تیم مجرب مجموعه سنگ یاب تماس بگیرید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید.


نکات مهم در حفظ و نگهداری سنگ مرمریت دهبید شایان

1.بهترین روش برای تمیز کردن سنگ این است که در ابتدا با یک جاروی نرم گرد و غبار موجود روی سنگ را تمیز کنید.


2.در یک سطل با آب سرد مقداری شوینده سنگ و سرامیک مخلوط کنید تا محلول کف کند و سپس با این محلول سنگ ها را تمیز کنید.


3.با استفاده از طی یا دستمال شوینده های باقیمانده روی سنگ را خشک کنید. تا هیچ شوینده ایی روی سنگ باقی نماند و در آخر با یک دستمال به آرامی سنگ را کامل خشک کنید.


4.نکته مهم و حائز اهمیت اینست که حتماً برای تمیز کردن سنگ باید از آب سرد استفاده کنیم زیرا آب داغ و دمای بالا باعث از بین رفتن اثر آنزیم‌های موجود در شوینده ها می‌شود.سایر سنگ های داخلی ساختمان را نیز با همین روش به راحتی می‌توان تمیز کرد.

 در صورت بروز هر گونه آسیبی به سنگ پیش از هرگونه اقدامی حتما با کارشناسان مجموعه سنگ یاب مشورت نمایید.


قیمت سنگ مرمریت دهبید شایان به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن عبارت است از:

1.درجه بندی سنگ

2.سورت بندی دقیق و یکنواخت

3.ابعاد دقیق و یکنواخت سنگ

4.کیفیت فرآوری سنگ

5.فینیشینگ انجام شده




در صورت درخواست استعلام قیمت سنگ مرمریت دهبید شایان فرم زرد رنگ زیر را تکمیل نمایید تا درخواست شما برای تولیدکنندگان آن ارسال گردد و همچنین در صورت درخواست مشاهده لیست تولید کنندگان سنگ مرمریت دهبید شایان فرم آبی رنگ زیر را کلیک نمایید.

جهت مشاهده آنالیز سنگ مرمریت دهبید شایان به جدول آنالیز زیر مراجعه فرمایید.



نام تجاری سنگ: مرمریت دهبید شایان

معدن سنگ مرمریت دهبید شایان: استان فارس، صفاشهر

رنگ زمینه سنگ مرمریت دهبید شایان: کرم

نام کانی های اصلی سنگ مرمریت دهبید شایان: کوارتز، کلسیت

تنوع سورت: 4 سورت



سنگ کف - سنگفرش - سنگ لوکس - سنگ لاکچری - قیمت دهبید - قیمت سنگ شایان - اسلب شایان - سنگ دهبید - مرمریت دهبید - معدن دهبید - دهبید صادراتی - پله دهبید - مرمریت کرم - پله دهبید شایان - فرشی دهبید شایان - راه رو - راه پله

تولیدکنندگان شاخص مرمریت دهبید شایان

آنالیز مرمریت دهبید شایان

تخلخلوزنمقاومت سایشیمقاومت فشاریجذب آب
حداقل میزان مطلوبpetty2.52.55000.3
حداکثر میزان مطلوب2.52.8615001.5
مرمریت دهبید شایان0.792.764.512400.18
stone